
| تاریخ ارسال: 1404/7/11 |
در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ جمعی از اعضای شاخه علوم ریاضی فرهنگستان علوم و خانم دکتر رضائی قهرودی، رئیس انجمن آمار ایران، در نشستی با وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان به بررسی مسائل و چالشهای آموزش و پرورش کشور پرداختند.
در این دیدار، موضوعاتی چون جایگاه کمرنگ آموزش در سیاستگذاریهای کلان، ضرورت بازتعریف مدرسه بهعنوان زیستگاه یادگیری، ضعف آموزش ابتدایی به دلیل کمبود توانمندی تخصصی معلمان، توسعه پردیسهای دانشگاه فرهنگیان بدون تأمین زیرساختهای لازم، افت کیفیت آموزش ریاضیات و تأثیر آن بر توسعه علمی و پایدار کشور، و نیز نبود استانداردهای آموزشی یکپارچه در علوم و ریاضیات مطرح شد.
خانم دکتر رضائی در این نشست با تأکید بر اهمیت افزایش سواد آماری، بازنگری محتوای دروس آمار و احتمال در همه مقاطع تحصیلی و ارتقای مهارتآموزی معلمان و دبیران را ضروری دانستند. همچنین بر بهرهگیری از متخصصان و فارغالتحصیلان رشته آمار در حوزه آموزش برای آموزگاری و دبیری تاکید داشتند.
در پایان، انجمن آمار ایران و شاخه علوم ریاضی فرهنگستان علوم، آمادگی خود را برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در مسیر رفع چالشهای یادشده اعلام کردند. مقرر شد کمیتهای مشترک با حضور نمایندگان سه نهاد برای پیگیری و اجرای تصمیمات تشکیل گردد.
در این دیدار، موضوعاتی چون جایگاه کمرنگ آموزش در سیاستگذاریهای کلان، ضرورت بازتعریف مدرسه بهعنوان زیستگاه یادگیری، ضعف آموزش ابتدایی به دلیل کمبود توانمندی تخصصی معلمان، توسعه پردیسهای دانشگاه فرهنگیان بدون تأمین زیرساختهای لازم، افت کیفیت آموزش ریاضیات و تأثیر آن بر توسعه علمی و پایدار کشور، و نیز نبود استانداردهای آموزشی یکپارچه در علوم و ریاضیات مطرح شد.
خانم دکتر رضائی در این نشست با تأکید بر اهمیت افزایش سواد آماری، بازنگری محتوای دروس آمار و احتمال در همه مقاطع تحصیلی و ارتقای مهارتآموزی معلمان و دبیران را ضروری دانستند. همچنین بر بهرهگیری از متخصصان و فارغالتحصیلان رشته آمار در حوزه آموزش برای آموزگاری و دبیری تاکید داشتند.
در پایان، انجمن آمار ایران و شاخه علوم ریاضی فرهنگستان علوم، آمادگی خود را برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در مسیر رفع چالشهای یادشده اعلام کردند. مقرر شد کمیتهای مشترک با حضور نمایندگان سه نهاد برای پیگیری و اجرای تصمیمات تشکیل گردد.
دفعات مشاهده: 54 بار |
دفعات چاپ: 8 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر