[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: رویدادها آیین نامه‌ها نشریات انجمن عضویت پیوندها اعضای حقوقی انجمن برقراری ارتباط ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
رویدادها::
آیین نامه ها::
درباره ما::
نشریات انجمن::
همایش‌ها و سمینارها::
عضویت ::
پیوندها::
اعضای حقوقی انجمن::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
ویژه‌ نمایندگان انجمن::
مسابقات و جوایز ::
::

AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: بیستمین مسابقۀ دانشجویی آمار کشور ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۱۷ | 
دفعات مشاهده: 117 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بیانیه پایانی دومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۷ | 

بیانیه پایانی دومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها (راهکارهای ارتقای کیفی-کمی(
۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه ۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم

با یاری خداوند سبحان دومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها با حضور اندیشمندان، متخصصینِ دانش و آموزش ریاضی و اهالی تعلیم و تربیت طی دو روز در جوار حرم مطهر امام مهربانی‌ها علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه السلام برگزار شد که با اهتمام و مشارکت جدی تمام شرکت‌کنندگان، برنامه پیش‌بینی شده شامل ارائه تمام سخنرانی‌ها و برگزاری دو میزگرد محقق گردید.
شرکت‌کنندگان بر این باورند که:
۱. اهم چالش‌های علوم ریاضی عبارتند از:
- عدم اقبال دانش‌آموزان و دانشجویان به رشته‌های علوم ریاضی؛
- مشکلات و پیامدهای نامناسب آزمون‌های چند گزینه‌ای و کنکور در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا مقطع دکتری؛
- فقدان استاندارد ریاضیات مدرسه‌ای در برنامه درسی ملی شامل محتوا با فرآیند تألیف کتب، ساعت دروس، سنجش و ارزشیابی)؛
- فقدان عدالت آموزشی در بین دانش‌آموزان و بی‌توجهی به وضعیت منزلتی و جایگاه معلمان؛ 
- عدم استقلال دانشگاه‌ها در جذب دانشجو، استاد و تدوین برنامه درسی؛
- عدم کارآمدی ساختار دانشگاه فرهنگیان؛
- ترویج نگرش و گرایش خدماتی و صنعتی به جای رویکردها و رویه‌های تعالی انسانی و سرمایه‌های اجتماعی نسبت به موضوع تعلیم و تربیت از سوی مؤسسات و برخی دستگاه‌ها.

۲. اهم راهکارهای ارتقای کیفی-کمی عبارتند از:
- توجه به آموزش، محتوای درسی ریاضی غنی و استاندارهای آموزشی نوین؛
- توجه به توانمندی فارغ‌التحصیلان ریاضی در علوم مختلف و مسائل اجتماعی و معرفی آنها؛
- لزوم برنامه‌ریزی و تعیین نقشه راه برای توسعه ریاضیات برای برنامه‌ریزی‌های کلان علمی کشور؛
- لزوم ارتباط سیستماتیک بیشتر بین آموزش و پرورش و آموزش عالی؛
- توجه به چیستی و ماهیت دانش ریاضی به ویژه جنبه‌های کاربردی، خلاقیت، زیباشناختی و عقلانی آن.

۳. شرکت‌کنندگان با ضروری دانستن دانشگاه فرهنگیان بر این باورند که این دانشگاه در دو شیوه تربیت معلم (پذیرش از طریق کنکور و ماده ۲۸) که در حال اجرا می‌باشد نیاز به اصلاح ساختاری اساسی در خصوص نحوه جذب دانشجو، استاد، برنامه درسی و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و بومی‌سازی تجربی سایر کشورها دارد.
۴. با توجه به این که برخی از چالش‌های علوم ریاضی متأثر از نگرش‌ها، گرایش‌ها و سیاستگذاری حاکمیتی است و اگر مورد توجه قرار نگیرد زیان‌های جبران‌ناپذیر در فرآیند توسعه کشور ایجاد می‌نماید، شرکت‌کنندگان بر این باورند که باید ستادی با اهتمام دستگاه‌های رسمی تعلیم و تربیت کشور متشکل از وزارت‌ آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت تشکیل گردد و با استفاده از ظرفیت‌های تقنینی مجلس شورای اسلامی و مشارکت شورای انقلاب فرهنگی، در مورد اصلاح، بهبود و ارتقای علوم ریاضی کشور اقدامات مؤثر برداشته شود.
۵. به منظور تبیین و پیگیری برای شناسایی چالش‌ها و راهکارهای ارتقای کیفی-کمی علوم ریاضی در دومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها، کمیته‌ای مرکب از نمایندگانی از شورای برنامه‌ریزی و کمیته علمی سمینار، آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناروی، فرهنگستان علوم و اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی کشور، جهت پیگیری نتایج و رهیافت‌های سمینار و ارائه در سومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها معرفی شوند.

امضاء: شرکت‌کنندگان دومین سمینار علوم ریاضی و چالش‌ها

دفعات مشاهده: 194 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اطلاعیه شماره ۲ دوازدهیمن سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱/۱۷ | 
اطلاعیه شماره ۲ دوازدهیمن سمینار احتمال و فرآیندهای تصادفی . دانلود
دفعات مشاهده: 371 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: گزارش شرکت نماینده انجمن آمار ایران بیست‌وچهارمین جلسه کمیته‌ی‌ بخشی آمارهای جمعیت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ | 
گزارش بیست‌وچهارمین جلسه کمیته‌ی‌ بخشی آمارهای جمعیت
 

بیست ‌و چهارمین جلسه‌‌ی کمیته‌ی‌ بخشی آمارهای جمعیت در تاریخ ۹۷/۱۱/۳۰در مرکز آمار ایران و با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان دستگاه‌ها و نماینده انجمن آمار ایران برگزار گردید. با توجه به هدف‌گذاری مرکز آمار ایران بر انجام سرشماری ثبتی‌مبنا به جای سرشماری سنتی و انجام مطالعات در این خصوص، یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه پرداختن به این موضوع و ارائه نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده در این خصوص بود. در این جلسه گزارشی در خصوص اجرای آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۰ ارائه شد و به مشکلات پیش‌رو در صورت انجام سرشماری به روش ثبتی مبنا برای اندازه‌گیری صفات و اقلام اطلاعاتی اشاره شد. هدف از ارائه‌ی این گزارش، آگاهی دادن در خصوص حجم فعالیت‌های گسترده‌ و زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز  برای انجام موفق سرشماری ثبتی‌مبنا بود. در این جلسه بر اهمیت تأمین و فراگیر شدن آدرس قانونی برای همه خانوارهای کشور در جهت تعیین محل اقامت معمولی خانوار تأکید شد. این نشانی با یک ساختار مشخص باید برای همه‌ی خانوارها تعریف شود و تمام خانوارها موظف به به‌روز نگه داشتن و اعلام فوری تغییرات آن می‌باشند. این نشانی علاوه بر منتسب کردن خانوار و جمعیت به مکان اقامت، در سنجش مهاجرت نیز کاربرد خواهد داشت. اتصال آدرس‌های قانونی به نقشه‌های آماری نیز از ارکان سرشماری ثبتی‌مبنا است به نحوی که هر آدرس قانونی متناظر با یک نقطه  (یا بلوک( در نقشه خواهد بود. تهیه و توسعه‌ی نقشه‌های دیجیتال و اتصال آن به فایل آدرس‌های قانونی، علاوه بر انتساب جمعیت به مکان در سطح بلوک، یکی از ارکان اصلی انجام سرشماری ثبتی‌مبنا است و بدون آن انجام چنین سرشماری امکان‌پذیر نخواهد بود. نحوه‌ی شمارش خانوارها، اعضای خانوار، نحوه‌ی اندازه‌گیری متغیرهایی مانند وضعیت مهاجرت، دین، تابعیت، معلولیت، وضع تحصیل، وضع سواد، دوره یا مدرک تحصیلی، رشته‌ی تحصیلی، وضع زناشویی، باروری، سوخت مصرفی خانوار، آب مصرفی خانوار، وسیله نقلیه، رایانه و اینترنت از منابع ثبتی و چالش‌های پیش رو برای اندازه‌گیری این اقلام در این جلسه  بحث و بررسی شد. در این جلسه همچنین گزارشی از امید به زندگی در سال ۱۳۹۵ ارائه شد. اعضا و شرکت‌کنندگان در جلسه بر اهمیت و ضرورت اجرای سرشماری ثبتی مبنا در کشور تأکید نمودند. مقرر شد پس از اقدامات و بسترسازی های لازم، اولین سرشماری ثبتی مبنا در سال ۱۴۰۵ توسط مرکز آمار ایران اجرا شود. همچنین مقرر شد پس از هماهنگی‌های لازم، اولین آزمایش سرشماری ثبتی‌مبنا در سال ۱۴۰۰ و دومین آزمایش نیز در سال ۱۴۰۲ انجام شود.
 

زهرا رضایی قهرودی
نماینده انجمن آمار در کمیته‌ی‌ بخشی آمارهای جمعیت
دفعات مشاهده: 459 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: گزارش شرکت نماینده انجمن آمار ایران درنشست تخصصی بررسی مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ | 
گزارش نشست تخصصی بررسی مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
 

مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف در راستای استقرار نظام یکپارچه‌ی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، در صدد است با توجه به اسناد بین‌المللی، تجربه‌های پیشین ملی و مبتنی بر نظامی ساخت‌مند، «مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد» را طراحی و اجرایی سازد. در همین راستا نشست تخصصی بررسی مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری در تاریخ ۹۷/۱۲/۰۷در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور نمایندگان پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برگزار گردید. در این جلسه فرایند اجرای «طراحی و پیاده‌سازی مدل‌های ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری» توسط آقای دکتر مرادی‌پور ارائه شد. در ادامه آقای دکتر منتظر و خانم دکتر فرازکیش به ترتیب به تشریح مدل‌ ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و مدل‌ ارزیابی مؤسسات، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری پرداختند. مدل پیشنهادی بر اساس ۴ عنصر «دروندادها»، «بروندادها»، «پیامدها» و «آثار» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
برخی از ابعاد پیشنهادی ارزیابی درونداد مؤسسه‌های پژوهشی، توان مالی، استعداد انسانی، زیرساخت‌های فیزیکی، نظام مدیریتی و ... است. برخی سنجه‌های پیشنهادی ارزیابی درونداد،های مؤسسه‌های پژوهشی، اعتبارات عمومی تخصیص یافته به مؤسسات، میزان کمک‌های مالی جذب شده، میزان اعتبارات مالی پژوهشی دریافت شده از محل سازمان‌های بین‌المللی، تعداد پژوهشگران مؤسسه، تعداد اعضای هئیت علمی، نسبت تعداد پژوهشگران به کل کارمندان مؤسسه، سرانه فضای فیزیکی پژوهشی مؤسسه، سرانه تعداد رایانه /پهنای باند، وجود مقررات و نظام اجرایی پژوهش در مؤسسه، وجود سازوکار برون‌سپاری پروژه‌های پژوهشی، وجود نظام مستندسازی اطلاعات علمی و سازمانی و ... معرفی شده است. مشابه ابعاد ارزیابی درونداد، ابعاد و سنجه‌های پیشنهادی‌ای برای ارزیابی برونداد، پیامدها و آثار ارائه شده است. همچنین ابعاد و سنجه‌هایی برای ارزیابی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری پیشنهاد و معرفی شد. در این جلسه مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری در ۳ کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات و پیشنهاد صاحبنظران حاضر در جلسه برای اصلاح و تصویب دریافت گردید.

 
زهرا رضایی قهرودی
نماینده انجمن آمار در نشست تخصصی بررسی
مدل ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و فناوری
 
دفعات مشاهده: 454 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: گزارش نماینده انجمن آمار ایران در هیئت مدیره اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۴ | 

گزارش شرکت نماینده انجمن آمار ایران در هیئت مدیره اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی

 

هشتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی در روز پنج شنبه ۹۷/۱۱/۲۵ در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، با شرکت آقایان دکتر محمدزاده، دکتر قاسمی هنری، دکتر مهدوی امیری، دکتر بابلیان، مهندس رستمی و آقای عبدی برگزار شد. در این جلسه موضوع مربوط به اخذ حق عضویت انجمن های عضو اتحادیه مطرح شد و قرار شد پیش­نویس دستورالعمل نحوه همکاری و مشارکت اتحادیه با انجمن­های عضو تهیه و در جلسه آتی بررسی و تصویب شود. قرار شد معرفی اتحادیه و پیشنهادهای همکاری طی نامه‌­ای به آقای دکتر عاملی دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال و رونوشت آن نیز به دفتر مقام معظم رهبری  تحویل داده شود. قرار شد سه نفر از اعضای اتحادیه برای ارتباط  با اصحاب رسانه، به شورای  انجمن های علمی ایران  معرفی شوند. سپس جناب آقای عبدی در مورد اقدامات انجام شده برای برگزاری دومین سمینار علوم ریاضی و چالش­ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در مشهد گزارش دادند و افرادی برای حضور در دو میز گرد "چالشها" و "راهکارها" پیشنهاد گردید.

 

محسن محمدزاده
نماینده انجمن آمار ایران در هیئت مدیره اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی

دفعات مشاهده: 504 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اولین اطلاعیه سومین سمینار آمار فضایی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۴ | 
دفعات مشاهده: 831 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اطلاعیه اول دوازدهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۲۴ | 
دفعات مشاهده: 910 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: رتبه بندی متخصصان آمار کشور ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۱۰ | 
متن کامل را میتوانید از قسمت زیر دانلود نمائید.

رتبه ­بندی متخصصان آمار کشور


 

دفعات مشاهده: 3687 بار   |   دفعات چاپ: 84 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
انجمن آمار ایران Iranian statistical society
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 92 queries by YEKTAWEB 3875